Μοντέρνος σχεδιασμός στους αναβαθμισμένους χώρους του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών

14

Σε αλλαγές με έμφαση τη λειτουργικότητα, την εξυπηρέτηση, την άνεση, τον μοντέρνο σχεδιασμό, συνδυάζοντας ελληνικά κλασσικά αλλά και σύγχρονα στοιχεία, προχώρησε ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών (ΔΑΑ).

Όπως ανέφεραν στελέχη του ΔΑΑ κατά τη διάρκεια παρουσίασης στους δημοσιογράφους των νέων αναβαθμισμένων χώρων, οι περιοχές εκτός Σένγκεν (9.000 τ.μ.) και εντός Σένγκεν (15.000 τ.μ.) άλλαξαν με την ολοκλήρωση ενός έργου συνολικής αναβάθμισης της εμπειρίας του ταξιδιώτη στο αεροδρόμιο. Το έργο σχεδιάστηκε «παρακολουθώντας» τις σύγχρονες ανάγκες της ταξιδιωτικής διαδικασίας και εμπειρίας, και προσφέρει στους επιβάτες ανανεωμένους χώρους, άνεση, και περισσότερες επιλογές. Στους νέους διαμορφωμένους χώρους υπάρχουν 126 καταστήματα (64 retail, 34 εστίασης, 28 υπηρεσιών) καθώς και επιπλέον καθιστικοί χώροι 2.000 τ.μ.

Η πρώτη σημαντική αλλαγή αφορά στη δημιουργία 2 κεντρικών σημείων ελέγχου ασφαλείας στις εισόδους των περιοχών εκτός Σένγκεν (διαβατήρια – ασφάλεια) και εντός Σένγκεν (κάρτες επιβίβασης – ασφάλεια).

Σε σχέση με τον αποκεντρωμένο έλεγχο που ίσχυε πριν από το έργο, η νέα διαρρύθμιση διαχωρίζει πλήρως τη λειτουργική δραστηριότητα από την αναψυχή στο αεροδρόμιο. Επιτρέποντας στους επιβάτες να «αφήνουν πίσω τους» εξαρχής τη διαδικασία του κεντρικού ελέγχου, τους δίνει πλέον την άνεση να περιηγηθούν στις νέες, αναβαθμισμένες διαδρομές και χώρους των εντός και εκτός Σένγκεν περιοχών, χωρίς πίεση χρόνου. Με το νέο κεντρικό σύστημα, η απόδοση των σημείων ελέγχου έχει αυξηθεί κατά 20% σε σχέση με την προηγούμενη υποδομή, ενώ παράλληλα, σημαντική είναι και η βελτίωση της διαδικασίας μετεπιβίβασης, καθώς οι «transfer» επιβάτες φθάνουν στην πύλη αναχώρησής τους 10 λεπτά ταχύτερα.

Αφού ελεγχθούν κεντρικά, οι επιβάτες εισέρχονται στους αναβαθμισμένους χώρους, που με ανανεωμένη αισθητική και μεγάλη ποικιλία προϊόντων, ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις και προσδοκίες των Ελλήνων και ξένων ταξιδιωτών.

Με έμπνευση από την κλασσική Ελλάδα, στην περιοχή εκτός Σένγκεν δημιουργήθηκαν 3 διακριτές εμπορικές ζώνες, σε μια διαδρομή που ξεκινά από την «Αγορά», θυμίζει εμπορικά καταστήματα της Αθήνας καθώς διασχίζει την ενδιάμεση «Στοά» και, στο τέλος της «βόλτας στην πόλη», ολοκληρώνεται στην «Πλατεία» (κομβικό σημείο για τις πύλες αναχώρησης), που συνδυάζει αγορές, φαγητό και αίσθηση χαλάρωσης πριν από την πτήση. Αντίστοιχα, η περιοχή εντός Σένγκεν που μόλις ολοκληρώθηκε, χαρακτηρίζεται από μια ενδιαφέρουσα εναλλαγή ελκυστικών προτάσεων, εικόνων και εμπειριών. Παραπέμποντας σε μια «βόλτα στη σύγχρονη πόλη», οι επιβάτες ξεκινούν από την «Αγορά», διασχίζουν τον πολυσύχναστο «Δρόμο», περιηγούνται στην «Ελληνική Γειτονιά» για να καταλήξουν στην «Πλατεία», όπου έχουν την ευκαιρία να εξερευνήσουν τη γαστρονομική ποικιλία με έμφαση στις ελληνικές γεύσεις, απολαμβάνοντας και δίνοντας ξεχωριστό
χρώμα στο χρόνο παραμονής τους.

ΑΠΕ-ΜΠΕ