Στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής κατέθεσε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης τα πορίσματα των επιθεωρητών δημοσίων έργων για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος και το έργο Σίγρι- Καλλονή Λέσβου. Η αναφορά του υπουργού ότι τα πορίσματα δίνουν απάντηση στους βουλευτές που πέταξαν λάσπη και βυσσοδομούσαν το προηγούμενο διάστημα σε βάρος της κυβέρνησης, έγινε η αφορμή να ξεσπάσει φραστικό επεισόδιο με τον βουλευτή της ΝΔ Κώστα Τζαβάρα.
Ο κ. Σπίρτζης ζήτησε, με την έναρξη της συνεδρίασης, η Επιτροπή Θεσμών να ορίσει συνεδρίαση με αντικείμενο την πορεία κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος και του έργου Σίγρι-Καλλονή, λέγοντας ότι έχει πλέον στα χέρια του τα πορίσματα των επιθεωρητών που διαψεύδουν όσους βουλευτές της αντιπολίτευσης «βυσσοδομούν» σε βάρος της κυβέρνησης και την κατηγορούν για κατατμήσεις με στόχο να πάρει τα έργα η εταιρεία του κ. Καλογρίτσα.
«Το προηγούμενο διάστημα υπήρξαν συγκεκριμένοι βουλευτές οι οποίοι, έξω από την κοινοβουλευτική ευπρέπεια, βυσσοδομούσαν για τα έργα Σίγρι- Καλλονή όπως και για τις δημοπρατήσεις του Πάτρα- Πύργος. Συνοδευόμενοι από πολλά ΜΜΕ έλεγαν για την κυβέρνηση ότι κάνει δώρα στον κ. Καλογρίτσα προκειμένου να κάνει κανάλι», είπε ο υπουργός Υποδομών και προσέθεσε: «Επειδή οι συγκεκριμένοι συνάδελφοι δεν είχαν την τόλμη να τα στείλουν στους επιθεωρητές και στον εισαγγελέα, τα στείλαμε εμείς. Σας φέρνω λοιπόν τα πορίσματα των επιθεωρητών, τα οποία έχουν διαβιβαστεί στον εισαγγελέα, και πιστεύω ότι πρέπει να κληθούν στην Επιτροπή Θεσμών και οι φορείς των περιοχών για να ενημερωθούν και να εκφράσουν την άποψή τους και να κληθούν και οι βουλευτές των νομών».
«Ζητώ επίσης με την επιστολή μου να έρθει η ανεξάρτητη αρχή δημοσίων συμβάσεων για να μας πει, όπως το διατυπώνουν και οι επιθεωρητές, ότι οι 8 διαδοχικοί διαγωνισμοί αυτόνομων τμημάτων του Πάτρα- Πύργος δεν είναι κατάτμηση αλλά υπαγορεύονται από την ευρωπαϊκή νομοθεσία και από τον νόμο που ψηφίσαμε τον περασμένο Αύγουστο», είπε ο Χρήστος Σπίρτζης. Για την περίπτωση δε του δρόμου Σίγρι-Καλλονή επισήμανε ότι διαπιστώθηκαν πως -με τις προηγούμενες κυβερνήσεις- υπήρξαν μελέτες με λάθος στοιχεία, με λάθος περιγραφή εργασιών, και συνεπώς πρέπει να δει η Βουλή αν το έργο αυτό θα συνεχιστεί με συμπληρωματική σύμβαση ή αν θα τερματίσει. «Δεν μπορούν λοιπόν οι συγκεκριμένοι βουλευτές να έχουν εκφράσει με μεγάλη απερισκεψία βαρύτατους χαρακτηρισμούς, και στην Ολομέλεια και στα ΜΜΕ, και δεν μπορεί να μην κληθούν εδώ να μας πουν την άποψή τους και μετά το πόρισμα των επιθεωρητών δημοσίων έργων και των αρμόδιων υπηρεσιών», είπε ο Χρήστος Σπίρτζης και κατήγγειλε επιχείρηση λάσπης.
«Οι βουλευτές δεν είναι σωρός. Οι βουλευτές έχουν όνομα και επώνυμο. Πρέπει ο υπουργός να μας πει ποιοι είναι αυτοί οι βουλευτές στους οποίους αναφέρεται. Τον άκουσα, μπροστά στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, να αναφέρεται σε δραστηριότητες βουλευτών οι οποίοι βυσσοδομούν. Δεν ξέρω αν κατέχει απολύτως την έννοια της λέξης, αλλά αυτή η λέξη αποδιδόμενη σε οποιονδήποτε βουλευτή αποτελεί ύβρη. Παρακαλώ θεωρώ ότι και εσείς κυρία πρόεδρε (σ.σ. απευθύνεται στην Τασία Χριστοδουλοπούλου) έχετε υποχρέωση αυτές οι λέξεις τουλάχιστον να μην καταχωρούνται στα πρακτικά αυτής της επιτροπής», ανέφερε ο βουλευτής της ΝΔ Κώστας Τζαβάρας.
Στη συνέχεια ο βουλευτής της ΝΔ αναφέρθηκε στον αυτοκινητόδρομο Πάτρα-Πύργος. «Δυστυχώς, παρά το γεγονός ότι από τον Μάρτιο του 2015, το έργο αυτό θα είχε αρχίσει να εκτελείται, μέχρι σήμερα έχουν δημοπρατηθεί πέντε τμήματα, προφανώς πρέπει να έχει κάποιο πρόβλημα ο κ. υπουργός με την κατάτμηση αυτού του έργου», είπε ο κ. Τζαβάρας και προσέθεσε: «Καλό είναι να έχουμε απαντήσεις, λοιπόν, διότι εμείς είμαστε αντιπρόσωποι του λαού, δεν είμαστε εκπρόσωποι κάποιας εταιρείας. Είμαστε αντιπρόσωποι και χάρη σε αυτή τη σχέση της αντιπροσώπευσης λειτουργεί η λαϊκή κυριαρχία. Καλό είναι λοιπόν, ανεξάρτητα από τον αν πιστεύει ο υπουργός ότι βυσσοδομούν ή δεν βυσσοδομούν οι συγκεκριμένοι βουλευτές, να μας πει τι γίνεται με αυτό το θέμα. Έχουν δημοπρατηθεί τα πέντε από τα οκτώ τμήματα εδώ και δέκα μήνες. Πράγματι η εταιρεία Τοξότης έχει γίνει μειοδότης και μέχρι στιγμής ούτε καν έχει υπογραφεί σύμβαση για την εκτέλεση του έργου. Όλα αυτά, δεν ξέρω ποιος τους καταγγέλλει, καλό θα ήταν να έχουμε τα στοιχεία, δεν σημαίνει όμως ότι πάει καλά η υπόθεση αυτή. Υπάρχουν λοιπόν σημεία τουλάχιστον αρρυθμίας, για να μην χρησιμοποιήσω άλλη έκφραση βαρύτερη από την οποία προκύπτει ότι στον τομέα αυτό το συγκεκριμένο έργο ούτε διευθύνεται ούτε διοικείται ούτε αποτελεί αντικείμενο χρηστής διοίκησης από πλευράς του υπουργείου από τη στιγμή που όλοι οι νομοί της Πελοποννήσου έχουν αυτοκινητόδρομο εκτός από το νομό Ηλείας».
«Έχετε υποχρέωση να μας δώσετε εξηγήσεις. Και αν αναφέρεστε σε μένα, σας λέω λοιπόν για να το ξέρετε ότι όλη μου η ζωή, από τότε που έγινα πολίτης μέχρι τώρα, έχει διανυθεί στο φως, και ό,τι έχω κάνει ξέρετε ότι το έχω κάνει μπροστά σας και ποτέ δεν θα καταδεχόμενουν να κάνω πράγματα…άρα καλό είναι να πείτε αν είμαι μεταξύ αυτών», επέμεινε ο κ. Τζαβάρας.
«Κύριε Τζαβάρα, επειδή είστε και δικηγόρος, όταν κάνετε τοποθετήσεις περί χρηστής διοίκησης και περί κατάτμησης, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, προφανώς και είναι θέμα της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας που έχει την αρμοδιότητα ανεξάρτητων αρχών όπως είναι η αρχή δημοσίων συμβάσεων. Η Επιτροπή Θεσμών πρέπει να λάβει γνώση για τα πορίσματα των ελεγκτών και για τα δύο έργα. Εσείς δηλαδή δεν ακούσατε τίποτα τόσο καιρό; Δεν ακούσατε ότι συγκεκριμένοι βουλευτές και ΜΜΕ έλεγαν, περί χρηστής διοίκησης και κατάτμησης; Αυτά είναι για να στείλετε τον υπουργό στον εισαγγελέα. Αυτά είναι και τα δύο παράνομα. Αν έχετε διαπιστώσει τέτοια παρανομία γιατί δεν πάτε στον εισαγγελέα; Τα πήγαμε εμείς…», είπε ο κ. Σπίρτζης.
«Τα έχουμε πάει», είπε ο Κώστας Τζαβάρας.
«Ναι… σιγά μην τρέχετε και σας γράψει η τροχαία…»,ανταπάντησε ο υπουργός Υποδομών και προσέθεσε ότι «πρέπει να ζητήσουν σήμερα συγνώμη εκείνοι που έριχναν λάσπη», προκαλώντας την αντίδραση του βουλευτή της ΝΔ.
«Λοιπόν σε μένα δεν θα μιλάτε έτσι. Θα τον ανακαλέσετε στην τάξη (σ.σ. απευθύνεται στην πρόεδρο της Επιτροπής Θεσμών). Το ‘σιγά ρε θα σε πιάσει η τροχαία’, να το πει εκεί που ξέρει», είπε ο Κ. Τζαβάρας.
Το επεισόδιο έλαβε τέλος με την παρέμβαση της προέδρου της Επιτροπής Τασίας Χριστοδουλοπούλου η οποία ζήτησε να πέσουν οι τόνοι από τις δύο πλευρές και κάλεσε τον κ. Σπίρτζη να ζητήσει συγνώμη για την φράση του προς τον κ. Τζαβάρα. «Εγώ θα ζητήσω συγνώμη αλλά θα πρέπει να ζητήσουν και όσοι έριχναν λάσπη σε βάρος μας», είπε ο υπουργός Υποδομών.
ΑΠΕ-ΜΠΕ