Κουντουρά: “Ισχυρή βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να κεφαλαιοποιήσει τις προοπτικές του θαλάσσιου τουρισμού”

0
193

ΕΦΑΛΤΗΡΙΟ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΣΕ ΛΙΜΑΝΙΑ ΚΑΙ ΜΑΡΙΝΕΣ ΤΟ 4ο POSIDONIA SEA TOURISM FORUM

Ισχυρή βούληση της ελληνικής κυβέρνησης να κεφαλαιοποιήσει τις προοπτικές του θαλάσσιου τουρισμού μέσω συμβάσεων παραχώρησης και ΣΔΙΤ

Η πρόσφατη χάραξη μιας ενιαίας εθνικής στρατηγικής για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας και του yachting στην Ελλάδα είναι ένα πρόσθετο εργαλείο αξιοποίησης του συνεχώς αυξανόμενου αριθμού τουριστών που φτάνουν στη χώρα και φέτος αναμένεται να αγγίξουν τα 28 εκατομμύρια, σύμφωνα με όσα ανέφερε η Υπουργός Τουρισμού, κα Έλενα Κουντουρά,  στον χαιρετισμό της στο 4ο Posidonia Sea Tourism Forum.

Το θέμα της ιδιωτικοποίησης των ελληνικών μαρίνων κυριάρχησε κατά τη δεύτερη ημέρα του διήμερου Forum στο οποίο κυβερνητικοί αξιωματούχοι και εκπρόσωποι του ιδιωτικού τομέα συμφώνησαν ότι έχουν γίνει πολλά βήματα προς τη σωστή κατεύθυνση αλλά απομένουν ακόμη πολλά να επιτευχθούν ώστε να αξιοποιήσει η χώρα το δυναμικό της στο έπακρο.

Στην ομιλία του, ο Υφυπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, κ. Στέργιος Πιτσιόρλας, δήλωσε ότι η ελληνική κυβέρνηση είναι προσηλωμένη στον στόχο της ενίσχυσης του θαλάσσιου τουρισμού στην Ελλάδα μέσω της υλοποίησης δέσμης μέτρων που περιλαμβάνουν την ιδιωτικοποίηση των μαρίνων στον Άλιμο, τη Χίο, το Αργοστόλι και την Καλαμαριά Θεσσαλονίκης, βάσει του μοντέλου της σύμβασης παραχώρησης. Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται η συνεργασία με τις λιμενικές αρχές σε διάφορες τοποθεσίες ανά την Ελλάδα για την κατασκευή νέων μαρίνων μέσω του μοντέλου σύμπραξης δημόσιου-ιδιωτικού τομέα, η οποία θα επιταχυνθεί φέτος το καλοκαίρι.

Ωστόσο, σήμερα, η Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με προκλήσεις και έντονο ανταγωνισμό για την ανάπτυξη του κλάδου καθώς γειτονικοί προορισμοί όπως η Τουρκία και η Κροατία έχουν ήδη δρομολογήσει τον στρατηγικό μετασχηματισμό του τομέα yachting και την ανάπτυξη των υποδομών των μαρίνων τους.

Σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Ένωσης Μαρίνων Ελλάδας, κ. Σταύρο Κατσικάδη, η Ελλάδα πρέπει να ανανεώσει το πλαίσιο λειτουργίας των τουριστικών λιμανιών της. «Ένα λογικό και σταθερό φορολογικό και ρυθμιστικό καθεστώς θα συνέβαλε στην προσέλκυση των επενδύσεων μειώνοντας τους νομικούς κινδύνους», πρόσθεσε ο ίδιος.

Ο τομέας της κρουαζιέρας βρέθηκε επίσης στο επίκεντρο των συζητήσεων στη δεύτερη και τελευταία ημέρα του Forum με κορυφαίους εκπροσώπους της βιομηχανίας να καταθέτουν τη δική τους προσέγγιση.

Σύμφωνα με τον Αντιπρόεδρο της Royal Caribbean Cruises, κ. Ukko Metsola, ο συνολικός αριθμός των επιβατών κρουαζιέρας από την Ασία έχει σχεδόν τριπλασιαστεί από το 2012. Η αύξηση αυτή δημιουργεί μια μεγάλη ευκαιρία ανάπτυξης για τον κλάδο στην Ανατολική Μεσόγειο. «Η Ασία είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη αγορά παγκοσμίως και η Κίνα είναι η κινητήρια δύναμη της αγοράς τουρισμού της ηπείρου με περίπου 120 εκατομμύρια Κινέζους τουρίστες να συρρέουν σε παγκόσμιους προορισμούς κάθε χρόνο», πρόσθεσε και κατέληξε: «Με την ανακήρυξη του 2018 ως έτους τουρισμού Ευρωπαϊκής Ένωσης-Κίνας, η ευκαιρία για την Ανατολική Μεσόγειο να τοποθετηθεί ως βασικός προορισμός κρουαζιέρας για τους Κινέζους τουρίστες καθίσταται σήμερα πιο σημαντική από ποτέ».

Ο Erkunt Öner, από την Ένωση Τούρκων Επενδυτών Τουρισμού (TTIA), δήλωσε ότι «το καινοτόμο μάρκετινγκ θα μπορούσε να δώσει απαντήσεις σε πολλές από τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ανάπτυξη της Ανατολικής Μεσογείου εξαιτίας της συνεχιζόμενης γεωπολιτικής αστάθειας».

Μιλώντας στο Posidonia Sea Tourism Forum, ο κ. Öner πρότεινε τη δημιουργία ενός Cruise Aegean Forum που θα προβάλλει το κοινό προϊόν κρουαζιέρας Ελλάδας-Τουρκίας υπό τη θεματική ομπρέλα των «τεσσάρων θαυμάτων του κόσμου» που θα είχαν ιδιαίτερη απήχηση στους επιβάτες κρουαζιέρας από τη Βόρεια Αμερική. «Ανάλογη απήχηση θα είχε και η αναφορά στην περιοχή ως Κεντρική Μεσόγειος ώστε να αποσυνδεθεί από την ταραγμένη περιοχή της Μέσης Ανατολής», πρότεινε ο ίδιος.

Η σημασία των επισκεπτών κρουαζιέρας από τη Βόρεια Αμερική για τη βιωσιμότητα του τομέα της κρουαζιέρας στην Ανατολική Μεσόγειο επισημάνθηκε και κατά την παρουσίαση του Δρ. Γιάννη Παράσχη, CEO του Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών Α.Ε.

«Μόνο στο πρώτο τρίμηνο του φετινού έτους, στον ΔΑΑ υποδεχτήκαμε περίπου 200.000  επιβάτες κρουαζιέρας, τους περισσότερους από τη Βόρεια Αμερική και τον Καναδά. Χάρη στη συντονισμένη δυναμικότητα των 773.000 αεροπορικών θέσεων ετησίως, η σύνδεση μεταξύ της Αθήνας και αυτών των αγορών σήμερα είναι καλύτερη από ποτέ», είπε.

Στα οκτώ χρόνια παρουσίας του, το Posidonia Sea Tourism Forum, που διοργανώνεται κάθε δύο χρόνια, έχει καταφέρει να καθιερωθεί ως κορυφαία πλατφόρμα προώθησης των τομέων της κρουαζιέρας και του yachting για το σύνολο των περιοχών της Ανατολικής Μεσογείου και της Μαύρης Θάλασσας. Φέτος, στην εκδήλωση παρευρέθηκαν περισσότεροι από 1000 σύνεδροι και επισκέπτες, μεταξύ των οποίων για πρώτη φορά αντιπροσωπείες από την Αίγυπτο και το Ιράν. Δυναμική παρουσία είχε και η Τουρκία, παρά τις εγχώριες πολιτικές προκλήσεις που αντιμετωπίζει. Συνολικά 34 εκθέτες παρουσίασαν τις υπηρεσίες τους στον εξειδικευμένο χώρο του Forum.

Το 4ο Posidonia Sea Tourism Forum διοργανώνεται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Τουρισμού και του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, και υποστηρίζεται από το Ναυτικό Επιμελητήριο της Ελλάδας, την  Ένωση Μεσογειακών Λιμένων Κρουαζιέρας (MEDCRUISE), την Ένωση Λιμένων Ελλάδας (ΕΛΙΜΕ), την  Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, την Ένωση Μαρίνων Ελλάδας, το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, την Ένωση Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων & Φορέων Ναυτιλίας και τον Σύνδεσμο των εν Ελλάδι Τουριστικών & Ταξιδιωτικών Γραφείων (HATTA). Χρυσός χορηγός είναι ο ΕΟΤ, αργυροί Χορηγοί είναι ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιώς, η Air France – KLM – Delta και Χάλκινοι Χορηγοί είναι ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών, το Ακτίνα Travel Group, η Celestyal Cruises, η Global Ports Holding, το Ελληνικό Μουσείο Αυτοκινήτου και η Hellenic Seaways. Υποστηρικτές είναι τα Everest, ο Δήμος Ίου και η TRU Catering by Radisson Blu Park Hotel.