Τουριστική προβολή της Ελλάδας στο Travel Show της «Νιου Γιορκ Τάιμς»

0
395

Η Ελλάδα θα είναι και φέτος από τους πιο δημοφιλείς ταξιδιωτικούς προορισμούς για τους Αμερικανούς, όπως διαφαίνεται από τα στοιχεία που συλλέγει το Γραφείο του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (Ε.Ο.Τ.) στη Νέα Υόρκη.

“Οι οιωνοί και για το 2018 είναι πολύ καλοί”, δήλωσε στη Greek News η διευθύντρια του ΕΟΤ στις Ηνωμένες Πολιτείες, Γρηγορία Καματερού, τονίζοντας πως “τα αποτελέσματα από εδώ είναι για τέταρτη χρονιά φέτος διψήφια και αυτό επιβεβαιώνει τους κόπους μας και το μάρκετινγκ που έχουμε κάνει σαν Γραφείο ΕΟΤ Αμερικής και Καναδά”, ενώ οι προβλέψεις είναι “εξίσου εξαιρετικές” και για την επόμενη χρονιά, καθώς μιλούν και πάλι, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, για διψήφια άνοδο.

“Είμαστε πάρα πολύ ευχαριστημένοι από το αποτέλεσμα”, πρόσθεσε η κ. Καματερού.

Με στόχο την προβολή της Ελλάδος ως ιδανικού τουριστικού προορισμού για 365 μέρες το χρόνο, ο Ε.Ο.Τ. συμμετείχε και φέτος με δικό του περίπτερο στην ετήσια ταξιδιωτική έκθεση που διοργανώνει η εφημερίδα “New York Times” (The New York Times Travel Show) στο “Jacob K. Javits Center” στο Μανχάτταν από τις 26 – 28 Ιανουαρίου.

Στη φετινή έκθεση συμμετείχαν περισσότεροι από 560 εκθέτες από 150 και πλέον χώρες του κόσμου ενώ βασικοί χορηγοί ήταν οι Τουρκικές Αερογραμμές (THY) και η Νότια Αφρική.

“Είναι πολύ σημαντικό για μας να δείξουμε ότι η Ελλάδα είναι εδώ, στη μεγαλύτερη τουριστική έκθεση στην Ανατολική Ακτή”, είπε η κ. Καματερού η οποία καλωσόρισε το απόγευμα της Παρασκευής 26 Ιανουαρίου στο Ελληνικό Περίπτερο μαζί με Αμερικανούς tour operators και δημοσιογράφους, τους Γενικούς Προξένους Ελλάδος και Κύπρου στη Νέα Υόρκη, Κωνσταντίνο Κούτρα και Βασίλη Φιλίππου, αντίστοιχα, τον αναπληρωτή Μόνιμο Αντιπρόσωπο της Ελλάδος στον ΟΗΕ, πρέσβη Διονύσιο Καλαμβρέζο, την Πρόξενο Λάνα Ζωχιού και το διευθυντή του Γραφείου Τύπου της Ελλάδος, Γιάννη Μπουμπούκη.

Αναφορικά με τις απευθείας πτήσεις από ΗΠΑ προς Ελλάδα, σημείωσε ότι αναμένεται να ενισχυθούν ακόμα περισσότερο οι ανταποκρίσεις πτήσεων εντός Ελλάδος, ενώ τόνισε πως η Emirates συνεχίζει την ανοδική της πορεία και ότι μήνες που την προβλημάτιζαν, Ιανουάριος, Φεβρουάριος και Μάρτιος, έχουν πάει ήδη καλά.

Ανέφερε επιπλέον ότι τον Απρίλιο θα διεξαχθεί στην Αθήνα το συνέδριο της ASTA, των Αμερικανών τουριστικών πρακτόρων, το Φεβρουάριο ο ΕΟΤ θα συμμετάσχει στην έκθεση κρουαζιέρας, ενώ για το καλοκαίρι ετοιμάζει ακόμα ένα ταξίδι εξοικείωσης με δημοσιογράφους.

“Ο τουρισμός και η ναυτιλία αποτελούν τις ατμομηχανές της Ελληνικής οικονομικής ανάπτυξης και μάλιστα κατά την περίοδο της κρίσης τόσο ο τουρισμός όσο και η ναυτιλία έχουν συνεισφέρει πάρα πολύ στην οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδος και στην προσπάθεια να υπερβεί αυτές τις δυσκολίες που σύντομα λαμβάνουν τέλος”, δήλωσε ο Γενικός Πρόξενος της Ελλάδας, Δρ Κωνσταντίνος Κούτρας.

“Η αύξηση των κρατήσεων και των αφίξεων στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια είναι εντυπωσιακή”, πρόσθεσε ο κ. Κούτρας, “ο αριθμός των κλινών που είναι διαθέσιμος είναι εντυπωσιακός, τα καινούργια καταλύματα είναι εντυπωσιακά, η ποιότητα έχει ανέβει σε καταπληκτικό βαθμό, το εύρος της τουριστικής περιόδου μπορεί να ανοίξει ακόμα περισσότερο με αποτέλεσμα να έχουμε αφίξεις από το εξωτερικό καθ’όλη τη διάρκεια του έτους γιατί η χώρα μας έχει να προσφέρει πάρα πολλά όλη την περίοδο του έτους”.

Και κατέληξε λέγοντας, “πεδίο δόξης λαμπρό για να αποτελέσει η Ελλάδα το μαγνήτη του παγκοσμίου τουριστικού ενδιαφέροντος”.

Από την πλευρά του, ο αναπληρωτής Μόνιμος Αντιπρόσωπος της Ελλάδος στα Ηνωμένα Εθνη, Διονύσιος Καλαμβρέζος, δήλωσε ότι “η Ελλάδα πραγματικά τα τελευταία χρόνια έχει κάνει μεγάλο πρόοδο. Ο αριθμός των Αμερικανών τουριστών προς την Ελλάδα αυξάνεται συνεχώς”.

Τέσσερις ήταν οι συνεκθέτες στο Ελληνικό Περίπτερο φέτος. Η Περιφέρεια Κρήτης, ο Δήμος Ναυπλίου, τα κυκλαδίτικα νησιά Μύκονος, Σαντορίνη και Πάρος και η Γενική Πανελλαδική Ομοσπονδία Επιχειρήσεων Τουρισμού (ΓΕΠΟΕΤ).

Η Ελλάδα

“Μια ακόμα χρονιά με ρεκόρ” αναμένεται για την Κρήτη το 2018, σύμφωνα με τον αντιπεριφερειάρχη για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση, Κυριάκο Κώτσογλου, ο οποίος τόνισε σε δηλώσεις του στη Greek News ότι ουσιαστικός σκοπός της συμμετοχής στην έκθεση είναι “να δείξουμε την εξωστρέφεια της Κρήτης και να επενδύσουμε στην αγορά της Αμερικής και με αυτό τον τρόπο να βοηθήσουμε το τουριστικό προϊόν και της Κρήτης και της Ελλάδας”.

“Η Κρήτη”, πρόσθεσε, “έχει τεράστιες δυνατότητες, δεν είναι ένα νησί με πέντε παραλίες, συγκεντρώνει γύρω στα πέντε εκατομμύρια επισκέπτες. Και έχει πολύ μεγάλα περιθώρια, αν σκεφτούμε ότι το 47% του ΑΕΠ της Κρήτης παράγεται από τον τουρισμό”.

Με στόχο να αναδειχθεί η πόλη τους ως top quality destination στην αμερικανική αγορά και να αυξηθεί η επισκεψιμότητα των Αμερικανών τουριστών προς την πρώτη πρωτεύουσα της Ελλάδος, συμμετείχε στο NY Travel Show ο Δήμος Ναυπλιέων.

“Συμμετέχουμε όλοι οι φορείς μαζί για να προωθήσουμε το δήμο μας”, δήλωσε η Ελένη Αρσιώτη καθηγήτρια στο ΙΕΚ Τουρισμού Ναυπλίου και εκπρόσωπος του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης. “Το Ναύπλιο έχει πολλές προτάσεις. Εχει ιστορία, ομορφιά, έχει θάλασσα, έχουμε το μεγαλύτερο yacht show της Ευρώπης, φιλοξενούμε παράρτημα του Harvard, έχουμε τις Μυκήνες, την Επίδαυρο, μπορούμε να διοργανώσουμε συνέδρια 200 – 300 ατόμων και σε ιστορικούς χορούς, όπως η πρώτη Βουλή της Ελλάδας”.

“Προβλέπεται να είναι πάρα πολύ καλό καλοκαίρι με μεγάλη επισκεψιμότητα όπως ήταν και η περσινή χρονιά. Αυτό δείχνουν τουλάχιστον οι κρατήσεις που έχουν γίνει και η πρόθεση των επισκεπτών μας”, μας είπε η Κατερίνα Ψυχογιού, εκπρόσωπος της Ενωσης Ξενοδόχων Ναυπλίου, προσθέτοντας πως “το Ναύπλιο είναι ένας προορισμός που απευθύνεται όχι μόνο σε ξένους, αλλά και σε Ελληνες γιατί είναι πολύ κοντά στην Αθήνα, είναι 365 μέρες το χρόνο, είναι ταυτισμένο με την Ελλάδα”.

“Τα νησιά μας έχουν ανάγκη να βρίσκονται πάντα στην κορυφή και για να είσαι στην κορυφή δεν πρέπει να υπάρχει εφησυχασμός”, δήλωσε ο κ. Κώστας Καγιάς από την εταιρεία “MykonosBest.eu”/ SantoriniBest.eu”, ο οποίος βρέθηκε μαζί με συνεργάτες του στη Νέα Υόρκη για συναντήσεις B2B ώστε να προσελκύσουν τα νησιά αυτά που αποτελούν κλασικούς προορισμούς για τους Αμερικανούς ποιοτικότερο τουρισμό.

“Νομίζω ότι η Ελλάδα έχει επενέλθει ως τουριστικός προορισμός 100%. Προβαίνουμε ακόμα και σε προσλήψεις προσωπικού για να καλύψουμε τις ανάγκες που παρουσιάζονται”, δήλωσε στη Greek News ο Ιωάννης Κλάδος, αντιπρόεδρος και διευθυντής πωλήσεων του ταξιδιωτικού οργανισμού “Homeric Tours” που εδώ και 49 χρόνια θεωρείται “πρωταθλητής” στο θέμα προβολής της Ελλάδος στις ΗΠΑ.

Οι αριθμοί φέτος, είπε, ότι έχουν ξεπεράσει τα τελευταία 4-5 χρόνια. “Η φετινή χρονιά είναι απίστευτη. Η Σαντορίνη είναι sold out από τον Ιούλιο έως και τα τέλη Αυγούστου. Είναι ένα πρόβλημα αλλά ένα καλό πρόβλημα”, σημείωσε προσθέτοντας πως “πολλοί Αμερικανοί ζητούν Μύκονο και Σαντορίνη, προσπαθούμε όμως να τους πείσουμε να επιλέξουν και άλλους προορισμούς, γιατί η Ελλάδα είναι πολύ περισσότερα από τη Σαντορίνη και τη Μύκονο. Και τα καταφέρνουμε. Νομίζω ότι θα είναι μια φανταστική χρονιά”.

Τέλος, ο Πέτρος Ζήσιμος, διευθυντής “Hellenic Holidays” στη Νέα Υόρκη, που συμμετείχε με δικό της περίπτερο στην έκθεση και ειδικεύεται στον τουρισμό πολυτελείας, τόνισε ότι υπάρχει μεγάλη ζήτηση για το 2018 στην Ελλάδα και συγκεκριμένα στις Κυκλάδες, σε νησιά όπως η Νάξος, η Μήλος, τα Κουφονήσια και η Σίφνος. “Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι, έχουμε ωραία προϊόντα και πολύ συναρπαστικές τιμές”, πρόσθεσε.

Παρουσία Κύπρου μέσω του Ελληνικού Περιπτέρου

Για πρώτη φορά φιλοξενήθηκε στο Ελληνικό Περίπτερο και η Κύπρος.

“Η παρουσία μας είναι μια κοινή συμμετοχή με τον ΕΟΤ στον οποίο είμαστε ευγνώμονες”, τόνισε σε δηλώσεις του ο Γενικός Πρόξενος της Κύπρου, πρέσβης Βασίλης Φιλίππου, εκφράζοντας τις ευχαριστίες ολόκληρου του τουριστικού κόσμου της Κύπρου “γι’ αυτήν την ευκαιρία να συμμετάσχουμε μαζί με την Ελλάδα, όπως πάντα ενωμένοι για την προβολή του Ελληνισμού, της Ελληνικής Ιστορίας και παράδοσης, η οποία αποτελεί πηγή και έμπνευση όλων των λαών”.

Η λειτουργία του Γραφείου του Κυπριακού Οργανισμού Τουρισμού (ΚΟΤ) στη Νέα Υόρκη ανεστάλη το 2013.

“Προβάλλουμε την Κύπρο, την ιστορία της, τον πολιτισμό, τη γαστρονομία”, ανέφερε η υπεύθυνη της κυπριακής συμμετοχής, Τασούλα Μαναρίδη, τονίζοντας πως έχουν ξεκινήσει κάποιες ενέργειες προβολής ώστε να επανέλθει η Κύπρος στην αγορά των ΗΠΑ.

“Ελπίζουμε ότι θα έχουμε μια αύξηση γύρω στο 10% φέτος. Η πλειονότητα των Αμερικανών είναι ανεξάρτητοι ταξιδιώτες που συνδυάζουν την Κύπρο και με άλλους γειτονικούς προορισμούς, όπως είναι η Ελλάδα, το Ισραήλ”, δήλωσε η κ. Μαναρίδη, λέγοντας πως η Κύπρος “είναι γνωστή στους Αμερικανούς όχι όμως όσο θα θέλαμε να είναι”, ενώ τόνισε πως μεγάλοι tour operators έχουν εκφράσει ενδιαφέρον να την συμπεριλάβουν στα προγράμματά τους.