«Πόλεμος» στην ΕΕ για το Euro 7 – Η θέση της Ελλάδας

0
170
οδηγών οχημάτων

Ενισχύεται το «μπλοκ» των κρατών-μελών που επιθυμούν να μην επιβληθούν τόσο αυστηρά όρια εκπομπών CO2 στη νέα οδηγία ρύπων Euro 7 αλλά και την υπό προϋποθέσεις συνέχιση πώλησης οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης μετά το 2035 καθώς κάτι τέτοιο θα ήταν καταστροφικό για την ευρωπαϊκή οικονομία, τους εργάτες των αυτοκινητοβιομηχανιών αλλά και άλλων βιοτεχνών παραγωγής εξαρτημάτων!

Μάλιστα οκτώ υπουργοί Μεταφορών κρατών – μέλων (Γερμανίας, Τσεχίας, Ιταλίας, Πολωνίας, Πορτογαλίας, Ρουμανίας, Ουγγαρίας και Σλοβακίας) συζήτησαν για μια κοινή προσπάθεια αναφορικά με τη χαλάρωση των ορίων για τον προτεινόμενο κανονισμό Euro 7 για τα όρια εκπομπής ρύπων στα νέα οχήματα.

Μπορεί η συνάντηση των Ευρωπαίων Υπουργών Μεταφορών στις 13 Μαρτίου 2023, στο Στρασβούργο, να μην έχει ακόμη καταλήξει σε επίσημη κοινή θέση αλλά σύμφωνα με πληροφορίες του Newsauto.gr είναι πολύ πιθανή πλέον η τετραετής αναβολή των ρυθμίσεων, από το 2025 στο 2029!

Τι θέση έχει πάρει η Ελλάδα σε αυτή την κόντρα;
Επίσημα δεν εχει υπάρξει αντίδραση. Ξεκάθαρα όμως με τις αποφάσεις της Κυβέρνησης  η Ελλάδα είναι υπέρ της απαγόρευσης των συμβατικών κινητήρων και κατα προέκταση της τήρησης των αυστηρών προδιαγραφών EURO7 που θα οδηγήσουν σε αυτή την απαγόρευση…

Έκπληξη στις Βρυξέλλες προκαλούν οι αντιδράσεις

Οι υπουργοί που συναντήθηκαν πρόσφατα στο Στρασβούργο εξέτασαν επίσης και την απαγόρευση πώλησης αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης από το 2035.

Άλλωστε το νομοσχέδιο που περιλαμβάνει τις νέες αυστηρότερες εκπομπές CO2 με στόχο της ενίσχυσης της ηλεκτροκίνησης φαίνεται ότι «παγώνει» μετά τις ενστάσεις που διατύπωσε η Γερμανία.

Αυτό προκάλεσε έκπληξη στις Βρυξέλλες και σε πολλά κράτη-μέλη, σχολιάζει το Reuters, δεδομένου ότι το σχέδιο είχε συμφωνηθεί πέρυσι από τις κυβερνήσεις και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο.

Η Γερμανία, την οποία στηρίζουν μεταξύ άλλων η Τσεχία και η Ιταλία, θέλει να εισαγάγει ρητή διαβεβαίωση ότι νέα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα συνεχίζουν να πωλούνται και μετά το 2035 εφόσον χρησιμοποιούν συνθετικά καύσιμα ουδέτερου άνθρακα.

Οι Βρυξέλλες στο μεταξύ επιμένουν ότι το 2035 είναι κρίσιμη χρονιά προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για κλιματική ουδετερότητα το 2050, δεδομένου ότι τα νέα οχήματα έχουν μέση διάρκεια ζωής γύρω στα 15 χρόνια.

Οι μεταφορές αντιστοιχούν σήμερα περίπου στο ένα τέταρτο των εκπομπών άνθρακα της Ευρωπαϊκή Ένωση.

Οι στόχοι πρέπει να είναι ρεαλιστικοί και επιτεύξιμοι

Η πρόταση για την οδηγία ρύπων Euro 7, η οποία θα γίνει αντικείμενο διαπραγμάτευσης το 2023, αυστηροποιεί τα όρια ρύπων που βλάπτουν την ανθρώπινη υγεία, συμπεριλαμβανομένων των οξειδίων του αζώτου.

Το στρατόπεδο που αντιδρά, αποτελούμενο κυρίως από χώρες με ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία, θεωρεί ότι τα προτεινόμενα όρια θέτουν εμπόδια στους κατασκευαστές.

Οι στόχοι θα πρέπει να είναι «ρεαλιστικοί» και «επιτεύξιμοι» δήλωσε στο Reuters ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών Μάρτιν Κούπκα, ο οποίος είχε την πρωτοβουλία για τη συνάντηση με τους ομολόγους του στο Στρασβούργο.

Η πρόταση που βρίσκεται στο τραπέζι προβλέπει ότι τα νέα όρια θα αρχίσουν να ισχύουν το 2025 για τα οχήματα ιδιωτικής χρήσης, όμως η Τσεχία ζητά τετραετή περίοδο προσαρμογής.

«Αν θέλουμε πραγματικά να φέρουμε την Ευρώπη πιο κοντά στην ουδετερότητα άνθρακα, θα πρέπει να καταθέσουμε ρεαλιστικά μέτρα από τεχνολογική άποψη» υποστήριξε ο Τσέχος υπουργός Μεταφορών.

πηγη www.newsauto.gr