«Γιατί να μένουν άδειες όλες αυτές οι θέσεις parking στις πολυκατοικίες την στιγμή που απ’ έξω κανείς δεν βρίσκει να παρκάρει;» Αυτή ήταν η πρώτη σκέψη στο μυαλό της Μαρίας-Ζωής Παπαϊωάννου μετά από μια πολύωρη αναζήτηση θέσης parking στο κέντρο της Αθήνας.
Κάπως έτσι «γεννήθηκε» το Parky, ένα marketplace που φέρνει σε επαφή ιδιοκτήτες parking σε πολυκατοικίες με απλούς οδηγούς που αναζητούν ένα (φθηνό) μέρος να αφήσουν το αυτοκίνητό τους για μία, δύο, τρεις ώρες κτλ.
Πρακτικά η ιδέα λειτουργεί ως εξής: Μέσω της web πλατφόρμας ή της εφαρμογής (ParkyApp), κάθε ιδιοκτήτης που έχει χώρο στάθμευσης σε πιλοτή, αυλή κλπ. γράφεται δωρεάν στο Parky και δηλώνει διαθεσιμότητα για τις ώρες που δεν τον χρησιμοποιεί (ή ακόμα και για μήνες αν δεν διαθέτει αυτοκίνητο). Ο ίδιος αποφασίζει επίσης για την τιμή του χώρου και τον τρόπο πληρωμής.
Από την πλευρά του ο οδηγός μπορεί να συγκρίνει τις θέσεις στην τοποθεσία που επιθυμεί, τις τιμές και φυσικά να επικοινωνήσει και με τον εκάστοτε ιδιοκτήτη για τυχόν απορίες. «Έτσι καταφέρνει να βρίσκει θέση πριν καν χρειαστεί να μπει στο αυτοκίνητό του» λέει στο newmoney.gr o Θοδωρής Σωτηρίου, ο έτερος ιδρυτής της start up.
«Η ιδέα φαντάζει απλή, χρειάστηκε όμως να περάσουν αρκετοί μήνες για να φτάσουμε στο λανσάρισμα του parky.gr. Όμως με αποφασιστικότητα (και καλό καφέ) καταφέραμε να βάλουμε πείσμα για να δούμε το Parky να πραγματοποιείται» τονίζει.
Το Parky πρωτοβγήκε «στον αέρα» το 2016 με τη βοήθεια του Athens Center for Entrepreneurship του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών ενώ το web app «βγήκε» μόλις πριν 15 μέρες. «Λανσάραμε το web app στις 10 Φεβρουαρίου 2017 και από τότε έχουμε εκπλαγεί! Σε λιγότερο από δυο εβδομάδες περάσαμε τα 7000 pageviews, έχουμε καθημερινές εγγραφές και δεν έχουμε ξεκινήσει καν τις digital καμπάνιες μας. Φυσικά δεν εθελοτυφλούμε, καθώς τέτοιου είδους ventures χρειάζονται πολύ κόπο και χρόνο και να γίνουν βιώσιμα. Όμως μια καλή αρχή σίγουρα βοηθά την ομάδα να συνεχίσει!» λέει η ομάδα που απαρτίζεται από την 25χρονη Μαρία-Ζωή, η οποία έχει εργαστεί ως financial και business analyst στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με σπουδές Finance στο Deree και Εφαρμοσμένα Μαθηματικά στο Πολυτεχνείο, από τον 24χρονο Θοδωρή Σωτηρίου, απόφοιτο Management του Deree και του τμήματος Πληροφορικής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών, που μεταξύ άλλων έχει «περάσει» και από την Coca Cola (εξωτερικού), και τον Χρήστο Χατζή, τον chief engineer της Parky, τον οποίο η Μαρία-Ζωή και ο Θοδωρής γνώρισαν στο Athens Startup Weekend University 2016.
Όσο για τα μελλοντικά τους σχέδια; «Πολλές αποφάσεις, πολλή δουλειά. Έχουμε αρκετές ιδέες και μεράκι και πιστεύουμε πως η Αθήνα έχει ανάγκη από απλές ανθρώπινες λύσεις» λένε όλο αισιοδοξία.