Οδικός χάρτης “εξωστρέφειας” για Ασία και Λατινική Αμερική από το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο

0
247

Διαύλους εξωστρέφειας προς τέσσερις μεγάλες τοπικές αγορές της Ασίας και τρεις εθνικές αγορές της Λατινικής Αμερικής, ανοίγει το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο για τις ελληνικές επιχειρήσεις.

Σε συνεργασία με τα επιχειρηματικά συμβούλια Ελλάδας – Ασίας και Ελλάδας – Λατινικής Αμερικής, το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο διοργανώνει επιχειρηματικές αποστολές στο Τόκυο, το Πεκίνο, τη Σαγκάη και την Ταϊπέι, από τις 23 έως και τις 30 Σεπτεμβρίου, δίνοντας την ευκαιρία σε ελληνικές εταιρίες να έχουν σειρά στοχευμένων επιχειρηματικών συναντήσεων, ώστε να διερευνήσουν την προοπτική σύναψης συμφωνιών εξαγωγικού χαρακτήρα, αλλά και να επιδιώξουν στρατηγικές συνεργασίες με ασιατικούς ομίλους. Ανάλογες αποστολές προγραμματίζονται στο προσεχές μέλλον και για τρεις χώρες της Λατινικής Αμερικής.

Οι ευκαιρίες που υπάρχουν για το ελληνικό επιχειρείν σε αγορές όπως οι αναφερόμενες αναλύθηκαν στο πλαίσιο ενημερωτικών ημερίδων που  διοργάνωσαν, προ ημερών σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, το Ελληνογερμανικό Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο και τα Επιχειρηματικά Συμβούλια Ελλάδας – Ασίας και Ελλάδας – Λατινικής Αμερικής.

Ειδικότερα, στη Θεσσαλονίκη η εκδήλωση, την οποία παρακολούθησαν με μεγάλο ενδιαφέρον 100 στελέχη βορειοελλαδίτικων επιχειρήσεων, πραγματοποιήθηκε στις 19 Ιουλίου, σε συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης, το Σύνδεσμο Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδας και το Σύνδεσμο Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδας. Αντίστοιχα, στην Αθήνα, 70 υψηλόβαθμα στελέχη εταιριών παρακολούθησαν ανάλογη ημερίδα που πραγματοποιήθηκε στις 21 Ιουλίου, σε συνεργασία με το Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών.

Ο Επικεφαλής του Γραφείου Ο.Ε.Υ. στο Πεκίνο, κ. Μανώλης Στάντζος, στο πλαίσιο των δύο εκδηλώσεων, έκανε αναλυτική παρουσίαση για την αγορά του Πεκίνου και των γειτονικών περιφερειών που αριθμούν συνολικά 70 εκ. καταναλωτές,  επισημαίνοντας βασικά χαρακτηριστικά και ιδιαιτερότητες και προσφέροντας ιδιαίτερα χρηστικές συμβουλές και κατευθύνσεις.

Τόνισε την βασική προϋπόθεση κατοχύρωσης εμπορικού σήματος και την έγκαιρη εξασφάλιση πιστοποιητικών σύμφωνα με τις ισχύουσες προδιαγραφές, τη σημασία του καινοτόμου marketing, καθώς και τη νέα τάση ηλεκτρονικών πωλήσεων που εξαπλώνεται ραγδαία και παρέθεσε σειρά πρακτικών υποδείξεων για αποτελεσματική είσοδο στην τεράστια και δυναμικά αναπτυσσόμενη Κινεζική αγορά.

Από την πλευρά του, ο Επικεφαλής του Γραφείου Ο.Ε.Υ. στη Σαγκάη, κ. Δημήτρης Μίχας, αναφέρθηκε στην ανάγκη σύναψης συμφωνιών σε συλλογικό επίπεδο με μεγάλες εταιρίες που διαχειρίζονται πλατφόρμες e-commerce, ώστε να γίνουν ευρύτερα γνωστά τα ελληνικά προϊόντα στους Κινέζους καταναλωτές και υπέδειξε τις περιοχές στις Νοτιοανατολικές επαρχίες όπου οι καταναλωτικοί πληθυσμοί είναι πιο ώριμοι για την αγορά δυτικών προϊόντων. Συνέστησε τη σταδιακή εξασφάλιση εμπιστοσύνης των Κινέζων εταίρων με γνώμονα το αμοιβαίο όφελος σε μακροπρόθεσμο ορίζοντα, αναφέρθηκε στα ελληνικά προϊόντα που έχουν καλές προοπτικές στην κινεζική αγορά και τόνισε τις δυνατότητες αύξησης τουριστικού ρεύματος από την Κίνα, καθώς και επενδύσεων σε ακίνητα στην Ελλάδα μέσω του προγράμματος άδειας 5ετούς παραμονής.

Ο Επικεφαλής του Γραφείου Ο.Ε.Υ. στο Μπουένος Άιρες, κ. Κωνσταντίνος Δίκαρος, περιέγραψε τη νέα τάξη πραγμάτων στην Αργεντινή και τη διαφαινόμενη ανάκαμψη της οικονομίας της, που στηρίζεται στις πλουτοπαραγωγικές πηγές και στις τεράστιες καλλιεργήσιμες εκτάσεις που δίνουν νέα προοπτική στον πρωτογενή τομέα, ενώ η αναθέρμανση της οικοδομικής δραστηριότητας, οι ανάγκες σε μηχανολογικό εξοπλισμό, εκσυγχρονισμό υποδομών, συστήματα άρδευσης, προγράμματα πληροφορικής και ανανεώσιμες πηγές ενέργειας δημιουργούν προϋποθέσεις ανάπτυξης.

Όπως δήλωσε ο Γενικός Διευθυντής & Μέλος του Δ.Σ. του Ελληνογερμανικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, Δρ. Αθανάσιος Κελέμης, «η ελληνική επιχειρηματική κοινότητα, παρά τα υπέρμετρα βάρη που έχει επωμισθεί, μπορεί να κάνει υπέρβαση και να βρει νέο πεδίο δράσης εκεί όπου οι ρυθμοί ανάπτυξης και οι αυξανόμενες ευκαιρίες κινητροδοτούν ένα νέο κύκλο εξωστρεφούς προσανατολισμού, όπως είναι οι μακρινές, δύσκολες αλλά υποσχόμενες αγορές της Ασίας και της Λατινικής Αμερικής. Για αυτό, το Ελληνογερμανικό Επιμελητήριο, με κατάλληλες συμμαχίες, προχωρά σε νέες πρωτοβουλίες στηρίζοντας πρακτικά τα μέλη του να πλασαρισθούν έγκαιρα οπουδήποτε υπάρχουν πραγματικές επιχειρηματικές ευκαιρίες».

Ο Πρόεδρος των Επιχειρηματικών Συμβουλίων Ελλάδας-Ασίας και Ελλάδας-Λατινικής Αμερικής, κ. Κωνσταντίνος Αντωνόπουλος, σχολίασε ότι «τόσο η Ασία όσο και η Λατινική Αμερική μπορούν να δώσουν διέξοδο σε εξωστρεφείς μικρομεσαίες επιχειρήσεις της χώρας μας, οι οποίες αξίζει να τολμήσουν και με μακροπρόθεσμη στρατηγική μπορούν να επωφεληθούν από την άνοδο της μεσαίας τάξης και της κατανάλωσης των τοπικών κοινωνιών, προσφέροντας ποιοτικά και καινοτόμα προϊόντα δυτικών προτύπων και υπηρεσίες αξίας, αξιοποιώντας την αποδοχή του ελληνικού στοιχείου, κερδίζοντας την εμπιστοσύνη τοπικών εταίρων και καταναλωτών».